Operation for kort penisbånd (frenulum breve)

Et kort penisbånd på indersiden afpenis medfører smerter ved samleje og eventuel sprængning med efterfølgende blødning.

Operation for kort penisbånd

Operationen foregår i lokalbedøvelse.
Under operationen laver man en overklipning af penisbåndet på tværs og sammensyr det på langs.

Når operationen foregår i lokalbedøvelse, understreger det, at når bedøvelsen virker, kan man mærke berøring men ikke smerter .
Operationen varer cirka 10 minutter

Er du i behandling med blodfortyndende medicin, skal du aftale med lægen, om du skal holde pause med det inden operationen.

Der kan efter operationen være smerter og ømhed i operationsområdet, især ved vandladning.
Det er helt normalt og forsvinder efter cirka 2-3 dage. Det anbefales at du har anskaffet nogetsmertestillende håndkøbsmedicin som eksempelvis paracetamol, pinex eller pamol inden operationen,så det kan benyttes efter operationen.
Huden omkring penis og pung kan efter operationen være hævet og misfarvet. Det er helt normalt ogforsvinder i løbet af en uge.
Forsvinder hævelsen ikke, kommer der rødme omkring såret, varme og væske eller får du feber, skaldu tage kontakt til din læge.
Hold dig i ro det første døgn.
Skyl såret under rindende vand efter toiletbesøg.
Læg penis op ad maven i et par stramsiddende underbukser de første dage

Tråde og kontrol

Sårene er syet med opløselige tråde, som forsvinder af sig selv.
Der er normalt ikke brug for kontrol.Trådene kan dog afklippes efter 8 10 dage hvis sårhelingen er fuldstændig.

Sygemelding

Der er sjældent behov for at blive sygemeldt.

Samleje

Undgå samleje de første 2 uger .
Herefter vil kondom og glidecreme kunne virke befordrende de næste 3 5 uger .